Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna

 BIP

terapia

 

    

 

—› Karty pracy do stymulacji, usprawniania funkcji poznawczych/KIDI PAGE https://www.kidipage.com/pl/karty-pracy/zer%C3%B3wka/index.html
—› Karty pracy do stymulacji, usprawniania funkcji poznawczych pt. Rękodzieło /KIDI PAGE https://www.kidipage.com/pl/r%C4%99kodzie%C5%82o/index.html
—› Multimedialne gry edukacyjne  (Wyd. E Przedszkolaki) https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne
—› Kolorowanki - https://www.alexander.com.pl/kategorie-strefa-malucha/kolorowanki/
—› Gry on-line – https://www.alexander.com.pl/gry-online/?_ga=2.26245055.38388371.1592225787-744451032.1592225787
—› Łamigłówki - https://www.alexander.com.pl/kategorie-strefa-malucha/lamiglowki/

 

» EDUKACJA W DOMU- ĆWICZENIA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE:

—› Kolorowanka – https://etechnologie.pl/kolorowanki/

—› Puzzle – https://etechnologie.pl/puzzle-1/index.html

—› Karty pracy (autorstwa eduterapeutica)

           1.Dyskalkulia-ZIP       2.Dysleksja-ZIP        3. Logopedia ZIP         4. Japońskie-szachy ZIP        5. 20spr ZIP        6. Pamięć ZIP

 

           1. Eduterapeutica-Dysleksja PDF            2. Iustrowane karty pracy do logopedii PDF

 

—› Przydatne linki – Edukacja najmłodszych http://www.necio.pl/

—› Squla w przedszkolu i zerówce https://www.squla.pl/przedszkole-i-zerowka

—› Moje dzieci kreatywne https://www.youtube.com/channel/UCUL3pISyERtOYcpc1Apsw0A
—› Karty pracy do druku https://lecibocian.pl/tag/karty-pracy-do-druku/
—› Karta pracy Eduzabawy https://eduzabawy.com/

—› Karty pracy (autorstwa www.superkid.pl)/PDF

—› Karty pracy-koordynacja (autorstwa www.kreatywnyanuczyciel.edu.pl) /PDF
—› Karta pracy-szlaczki z różnych stron świata/PDF
—› Karty pracy-grafomotoryka/PDF
—› Ćwiczenia grafomotoryczne dla dzieci. https://www.kolorowe-obrazki.pl/cwiczenia-grafomotoryczne/
—› Grafmotoryka https://eduzabawy.com/karty_pracy/grafomotoryka/jesien/
—› Grafomotoryka - rysowanie po śladziehttp://bystredziecko.pl/grafomotoryka-rysowanie-po-sladzie/
—› Grafomotoryka https://pl.pinterest.com/pin/581527370610382525/
—› Grafomotoryka-http://zieloneogrody.katolicka.edu.pl/wp-content/uploads/2019/06/grafomotoryka_-_karty_pracy1.pdf
—› Grafomotoryka-karty pracy - https://www.twinkl.pl/resource/po-t-l-154-karty-przygotowanie-do-nauki-pisania-polish
—› Karty pracy http://my-life-my-passion-my-choice.blogspot.com/2015/02/grafomotoryka.html
—› Karty pracy https://blizejprzedszkola.pl/jesienne-liscie-pd,3,7080.html#
—› Pliki do pobrania https://mojedziecikreatywnie.pl/pobieranie/
—› Ćwiczenia grafomotoryczne-biedronkihttp://bystredziecko.pl/temat/karty-pracy/karty-pracy-01/
—› Karty pracy do pobrania https://pl.pinterest.com/pin/332492384969405077/
—› Ćwiczenia grafmotoryczne (Wydawnictwo PWN)/PDF
—› Materiały edukacyjne do pobrania -https://miastodzieci.pl/czytelnia/materialy-edukacyjne-do-pobrania-dla-mlodszych-dzieci/

 

—› Karty pracy-tangram (autorstwa www.gramnna.pl)/PDF
—› Karty pracy – Zestaw kart pracy-trening mózgu (autorstwa indywidualni.pl)/PDF

          Polecane publikacje:
—› KARTY PRACY NA KONCENTRACJĘ. https://harmonia.edu.pl/pl/p/KARTY-PRACY-NA-KONCENTRACJE.-Edukacja-wczesnoszkolna/1575
—› KARTY PRACY NA KONCENTRACJĘ. https://harmonia.edu.pl/pl/p/KARTY-PRACY-NA-KONCENTRACJE.-EDUKACJA-PRZEDSZKOLNA-/1601
—› Zapamiętaj jak najwięcej - https://harmonia.edu.pl/pl/p/ZAPAMIETAJ-JAK-NAJWIECEJ-poziom-trudny/1240
—› Uwaga! Koncentruj się! https://harmonia.edu.pl/pl/p/UWAGA-KONCENTRUJE-SIE-Cwiczenia-na-koncentracje-i-spostrzegawczosc-dla-najmlodszych/697

 

—› Gry logopedyczne_ cz.3 ( autorstwa Wydawnictwo www.raabe.com.pl)/PDF
—› Gry logopedyczne_cz.4 ( autorstwa Wydawnictwo www.raabe.com.pl )/PDF
—› 1_Karta pracy_Słuch fonematyczny autorstwa www.kreatywnyanuczyciel.edu.pl)/PDF
—› 2_Karta pracy_Słuch fonematyczny autorstwa www.kreatywnyanuczyciel.edu.pl)/PDF

—› 3_Karta pracy_Słuch fonematyczny autorstwa www.kreatywnyanuczyciel.edu.pl)/PDF

 

—› Gry logopedyczne_ cz.1 ( autorstwa Wydawnictwo www.raabe.com.pl)/PDF
—› Gry logopedyczne_cz.2 ( autorstwa Wydawnictwo www.raabe.com.pl)/PDF

 

—› Ćwiczenia grafomotoryczne-karty pracy (Wydawnictwo  RAABE) PDF
—› Karty Visola/modyfikacja  (Wydawnictwo www.schubi.com)/PDF
—› Kodowanie Schubi (Wydawnictwo www.schubi.com)/PDF

 

—› Wychowanie przedszkolne-publikacje z możliwością wydrukowania dla pięcio-sześciolatków https://www.mac.pl/flipbooki#wp
—› Edukacja wczesnoszkolna -https://www.mac.pl/flipbooki#ew
—›Karty pracy pt. Labirynt (karty pracy autorstwa www.kolorowe-obrazki.pl) (DO POBRANIA PDF)
—› Karty pracy pt. Mandala (karty pracy autorstwa Wydawnictwo WIR)

           1. Czytam z mandala

           2.Mandale 4 pory roku

           3.Mandale do dekoracji klasy

           4.Mandale literowe

           5.Mandale literowe-litery pisane

           6.Mandale muzyczne

           7.Mandale przyrodnicze
—› Karty pracy pt. Różnice (karty pracy autorstwa www.vrac-coloriages.net) (DO POBRANIA ZIP)
—› Karty pracy pt. Spostrzeganie ((karty pracy autorstwa Wydawnictwo MAC) (DO POBRANIA ZIP)

—› http://www.scholaris.pl/zasob/72765?bid=0&iid=&query=terapia&api

—› Platforma MORPHUN: https://morphun.education/

—› Karty pracy (stymulacja, rozwijanie, usprawnianie percepcji wzrokowej) – do pobrania/plik PDF

  1. Analiza i synteza wzrokowa
  2. Koordynacja wzrokowo-ruchowa
  3. Spostrzeganie figury i tła
  4. Spostrzeganie położenia przedmiotów w przestrzeni
  5. Spostrzeganie stosunków przestrzennych
  6. Stałość spostrzegania

—› Karty pracy (stymulacja, rozwijanie, usprawnianie percepcji słuchowej) – do pobrania/plik PDF

  1. Synteza fonemowo- logotomowa
  2. Synteza i analiza fonemowa
  3. Synteza i analiza sylabowa
  4. Synteza logotomowa
  5. Synteza logotomowo-fonemowa
  6. Synteza morfemowa

—› Zabawy sensoryczne, manipulacyjne (wielozmysłowe)

https://pl.pinterest.com/pin/304415256064778048/
https://pl.pinterest.com/pin/693906255074676066/
https://pl.pinterest.com/pin/358739926550970627/
https://pl.pinterest.com/pin/742953269755303518/
https://pl.pinterest.com/pin/372461831683998006/
https://pl.pinterest.com/pin/742953269758146153/
https://pl.pinterest.com/pin/742953269762032478/
https://pl.pinterest.com/pin/426153183471576454/
https://pl.pinterest.com/pin/796644621574747414/
https://pl.pinterest.com/pin/56365432824024340/
https://pl.pinterest.com/pin/349873464796455977/
https://pl.pinterest.com/pin/566116615661606649/
https://pl.pinterest.com/pin/92112754866668640/
https://pl.pinterest.com/pin/509751251576058254/

—› Ćwiczenia/zabawy motoryczne (kolorowanki, łączenie punktów, kodowanie)

https://pl.pinterest.com/pin/531143349780150505/
https://pl.pinterest.com/pin/257057091217580675/
https://pl.pinterest.com/pin/713116922234357684/
https://pl.pinterest.com/pin/285204588888876549/
https://pl.pinterest.com/pin/779052435528657661/
https://pl.pinterest.com/pin/720927852838499617/
https://pl.pinterest.com/pin/129267451793263364/

 

 

—› Czwarta edycja kursu e-learningowego „Wykorzystanie platformy Google Classroom w prowadzeniu zajęć na odległość” - https://www.ore.edu.pl/2020/06/czwarta-edycja-kursu-e-learningowego-wykorzystanie-platformy-google-classroom-w-prowadzeniu-zajec-na-odleglosc/
—› Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne z Eduterapeutica SPE dla klas 4-8 http://www.eisystem.pl/specjalne-potrzeby-edukacyjne-4-8/
—› Blog Moje Bambino - https://mojebambino.pl/blog/index.php/category/do-pobrania/

—› Edukacja z klasą-Kampania społeczna https://edukacjazklasa.pl/

—› Nauczyciel Przyszłości, czyli warsztaty jak uczyć programowania oraz jak nauczać online https://www.ore.edu.pl/2020/05/nauczyciel-przyszlosci-czyli-warsztaty-jak-uczyc-programowania-oraz-jak-nauczac-online/

—› Wybrane-Materiały-Eduterapeutica-Strategia-Bezpieczeństwa

—› Dysfunkcja wzroku https://www.ore.edu.pl/2015/03/dysfunkcja-wzroku/

—› Filmoteka bajek Bratka https://operon.pl/Aktualnosci/Edukacja-w-Polsce/Powstala-filmoteka-bajek-Bratka
—› Scenariusze zajęć do wychowania przedszkolnego https://epodreczniki.pl/a/program-ze-scenariuszami-do-wychowania-przedszkolnego-2/DDiwvhQg5
—› Kształcenie na odległość https://epodreczniki.pl/ksztalcenie-na-odleglosc
—› Wsparcie psychologiczno-pedagogicznehttps://epodreczniki.pl/a/wsparcie-psychologiczno-pedagogiczne/DqrUBxYxa

—› Poradniki – Uczeń zdolny - https://www.ore.edu.pl/2014/12/poradniki-2/

—› Definicje zdolności, uzdolnień i talentów https://www.ore.edu.pl/2014/12/definicje-zdolnosci-uzdolnien-i-talentow/

—› Metody i formy pracy z uczniem zdolnym https://www.ore.edu.pl/2014/12/metody-i-formy-pracy-z-uczniem-zdolnym/

—› Przydatne linki – Uczeń zdolny https://www.ore.edu.pl/2014/12/przydatne-linki-2/

—› Akty prawne – Uczeń zdolny https://www.ore.edu.pl/2014/12/akty-prawne-2/

—› Ocenianie kształtujące (autorstwa ORE)

—› Jak wspomagać szkoły w zachęcaniu uczniów do czytania

—› Wspomaganie szkół w rozwoju

—› Rysnotki i bazgrolenie w edukacji wczesnoszkolnej

—› Dzieci uczą rodziców https://edu.crl.org.pl/?gclid=EAIaIQobChMIueHp5uG_6QIVirUYCh34ogEzEAMYAyAAEgIiivD_BwE

—› Kompetencje kluczowe (autorstwa ORE)/PDF do pobrania ZIP
—› Wspomaganie szkół, przedszkoli (autorstwa ORE)/PDF do pobrania ZIP

—› Wsparcie nauczania zdalnego − bezpłatne szkolenia dla nauczycieli

—› Scenariusze zajęć  z edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej

  1. Dlaczego się wstydzimy i jak sobie z tym radzić? (autorstwa ORE)/PDF

  2. Emocje (autorstwa ORE)/PDF

  3. Jestem badaczem (autorstwa ORE)/PDF

  4. Wiosenna muzyka(autorstwa ORE)/PDF

  5. W ortograficznej krainie (autorstwa ORE)/PDF

 

—› Dysgrafia-(autorstwa www.kreatywnyanuczyciel.edu.pl)/PDF
—› Koordynacja wzrokowo-ruchowa -(autorstwa www.kreatywnyanuczyciel.edu.pl)/PDF
—› Zaburzenia koordynacji wzrokowo-ruchowej - (autorstwawww.kreatywnyanuczyciel.edu.pl)/PDF

—› Worek pełen pomysłów – karty pracy do ćwiczeń grafomotorycznych http://worekpelenpomyslow.blogspot.com/2018/04/materiay-do-pobrania-karty-pracy-do.html

—› SLI- specyficzne zaburzenia językowe. Podstawowe informacje dla rodziców i nauczycieli (IBE)/PDF
—› Ćwiczenia na koncentrację uwagi – materiał dla rodziców (autorstwa www.wyrownawcze.edu.pl)/PDF
—› Skoncentrowany uczeń-materiał dla rodziców (autorstwa www.wyrownawcze.edu.pl)/PDF
—› Zabawy zwiększające koncentrację uwagi- materiał dla rodziców (autorstwa www.wyrownawcze.edu.pl)/PDF
—› Dzieci z zaburzeniami koncentracji uwagi K. Stępniak (autorstwa Wydawnictwo Raabe)/PDF
—› Zaburzenia koncentracji uwagi u dziecka-Informacje i wskazówki dla rodziców (autorstwa www.kreatywnyanuczyciel.edu.pl)/PDF
—› Jak wzmocnić koncentrację uczniów? https://www.mac.pl/e-konferencje/jak-wzmocnic-koncentracje-uczniow
—› Ćwicz umysł! Bezpłatne łamigłówki i zagadki do pobrania https://portal.librus.pl/rodzina/artykuly/cwicz-umysl-bezplatne-lamiglowki-i-zagadki-do-pobrania
Biuletyn_koncentacja uwagi_niezbędnik nauczyciela ( SODM i DN/Kielce)/PDF
Jak rozwijać umysł z wykorzystaniem programów Akademia Umysłu® KONCENTRACJA/PDF https://www.akademia-umyslu.pl/

—› Zaburzenia płynności mowy-teoria i praktyka Tom 1 (autorstwa www.komlogo.pl)/PDF
—› Rodzaje słuchu-Porady eksperta/przedszkole (autorstwa www.mojebambino.pl)/PDF
—› Zaburzenia percepcji słuchowej K.Hipsz (autorstwa www.kreatywnyanuczyciel.edu.pl)/PDF
—› Pomoc dziecku z zaburzona percepcją słuchową (autorstwa www.kreatywnyanuczyciel.edu.pl)/PDF

—› Percepcja słuchowa (prezentacja/opracowanie własne)PDF
—› Kompetencje morfologiczne uczniów wg dr A.Giermakowska/PDF
—› Ocena słuchu fonemowego u dzieci w wieku przedszkolnym J.Gruba (Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego)/PDF

—› Grafomotoryka –zabawa czy nauka? (PDF)
—› Pomoc dziecku z problemami grafomotorycznymi (PDF)
—› Jak pracować z dzieckiem, które ma problemy z pisaniem? (PDF)
—› Praca z uczniem z dysgrafią (Wydawnictwo Operon) PDF
—› Diagnoza grafomotoryki (Wydawnictwo Operon) PDF
—› Masażyki, gimnastyka rączek (Wydawnictwo Operon) PDF

 

—› Z programowaniem za pan brat. Scenariusze zajęć z zakresu nauki programowania na I i II etapie edukacyjnym (A.Szeląg, K.Olszewska, A.Plenzler, K.Olędzka). (PDF)
—› Interwencja prawna w sytuacji podejrzenia przemocy (J.Podlewska). (PDF)
—› Zabawy z kodowaniem – scenariusz lekcji (PDF)
—› Zabawy z kodowaniem – dostosowanie wymagań (PDF)
—› Niezbędnik czytających rodziców https://www.ore.edu.pl/2020/03/niezbednik-czytajacych-rodzicow/
—› „Nie zagub dziecka w sieci” – kampania Ministerstwa Cyfryzacji i NASK https://www.ore.edu.pl/2020/01/nie-zagub-dziecka-w-sieci-kampania-ministerstwa-cyfryzacji-i-nask/
—› Materiały do zajęć warsztatowych „Jak mówić żeby dzieci nas słuchały” https://www.ore.edu.pl/2018/01/materialy-do-zajec-warsztatowych-jak-mowic-zeby-dzieci-nas-sluchaly/
—› Agresja i przemoc - https://www.ore.edu.pl/2015/03/agresja-i-przemoc-2/

—› Koncepcja nakładek uwzględniających specjalne potrzeby edukacyjne (SPE) w programach nauczania oraz scenariuszach zajęć (P. Mazur, B. Solecka)

—› Programy nauczania wychowania przedszkolnego

  1. Przedszkolaki w akcji –PDF
  2. Raz, dwa, trzy.., wiem Ja, wiesz TY –PDF
  3. Za kwadrans ósma - PDF

—› Metody aktywizujące: do pobrania PDF

  1. Metody aktywizujace
  2. METODY AKTYWIZUJĄCE TARASZKIEWICZ
  3. ibe katalog metod diagnozy rozwoju

—› Badania psychologiczne w sytuacji pandemii - Pracowni Testów Psychologicznych PTP:

Badania psychologiczne w sytuacji pandemii PDF

https://sekcjadiagnozy.files.wordpress.com/2018/02/nowellizacja-standardc3b3w-ogc3b3lnych-17-02-20181.pdf; https://www.practest.com.pl/files/mojepliki/Procedura_Epsilon_w_badaniach_online.pdf; https://www.practest.com.pl/files/mojepliki/Instrukcja_Epsilon_przez_Skype.pdf

—› Rekomendacje MEN - https://www.gov.pl/web/edukacja/wsparcie-uczniow-ze-specjalnymi-potrzebami-edukacyjnymi

—› Porady dla nauczycieli specjalistów:

  1. Czy można motywować zdalnie? https://www.metis.pl/content/view/3405/105/
  2. Dziecko ze spektrum autyzmu - nauka w domu - co podpowiedzieć rodzicom? https://www.metis.pl/content/view/3401/105/
  3. #NIEferie - środowisko szkolne – seria artykułów i materiałów https://www.metis.pl/content/blogcategory/77/105/
  4. Radzenie sobie z kryzysem https://www.metis.pl/content/view/3380/105/

—› Publikacje: Edukacja włączającą:

  1. Edukacja włączająca a pomoc psychologiczno-pedagogiczna
  2. Edukacja włączająca w szkole - szanse i wyzwania (Katarzyna Szczepkowska)
  3. Edukacja włączająca w szkołach i placówkach systemu oświaty
  4. Edukacja wlaczająca z doświadczeń poradni (Elwira Zadęcka)
  5. Edukacja włączająca z doświadczeń szkoły (Urszula Grygier)
  6. Prawo oświatowe a edukacja włączajaca (Barbara Łaska)
  7. Współpraca z rodzicami (Katarzyna Szczepkowska)

—› Uczeń ze SPE: https://www.ore.edu.pl/category/ksztalcenie-i-wychowanie/uczen-ze-specjalnymi-potrzebami-edukacyjnymi/

—› Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych: http://www.scholaris.pl/zasob/72765?bid=0&iid=&query=terapia&api

___________________________________________________________________________________________________________

 

Prostokąt: zaokrąglone rogi: TERAPIA NA ODLEGŁOŚĆ  Wskazówki dla rodziców dzieci ze SPE 

 

Drodzy  Rodzice!

 

W ramach pogłębienia i usystematyzowania informacji o Kształceniu na odległość zapraszam Państwa do zapoznania się z

  • Poradnikiem dla rodziców:

do pobrania poradnik (pdf)

  • materiałami zamieszczonymi na portalach edukacyjnych (portale wskazane przez MEN):

 

https://epodreczniki.pl/
https://www.cke.gov.pl/
https://www.ore.edu.pl/
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje
http://www.kopernik.org.pl/
https://przystanekhistoria.pl/
https://etwinning.pl/
https://ninateka.pl/edu
http://www.muzykotekaszkolna.pl/
https://polona.pl/

 

W ramach stymulacji, rozwijania, usprawniania funkcji psychomotorycznych i społeczno-emocjonalnych zapraszam Państwa do skorzystania z:

 

  • materiałów zamieszczonych na portalach edukacyjnych (portale wskazane przez MEN):

 

http://www.scholaris.pl/
http://www.kopernik.org.pl/
https://etwinning.pl/
https://ninateka.pl/edu

 

 

  • stron udostępnionych przez wydawców edukacyjnych zrzeszonych w Polskiej IzbieKsiążki (PIK)

 

Ważne! Wszystkie materiały są udostępnione całkowicie bezpłatnie na czas zawieszenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych w szkołach. 

 

(http://www.pik.org.pl/komunikaty/797/razem-dla-zdalnej-edukacji)

Źródło informacji: Kształcenie na odległość: Poradnik dla szkół/MEN

  • stron udostępnionych przez wydawców edukacyjnych m.in.:  

 

Wydawca

Link

Wydawnictwo Harmonia

https://harmonia.edu.pl/pl/i/EDUKACJA-W-DOMU/257

Tomasz Pałasz-Metoda Eduklocki

http://eduklocki.eu/

ORE (Ośrodek Rozwoju Edukacji)

https://www.ore.edu.pl/category/ksztalcenie-i-wychowanie/uczen-ze-specjalnymi-potrzebami-edukacyjnymi/

 

Wszystkie informacje znajdziecie Państwo w zakładce Terapia/zajęcia korekcyjno-kompensacyjne.

Zainteresowanych rodziców dzieci uczestniczących w zajęciach terapii pedagogicznej na terenie poradni - zapraszam również do kontaktu telefonicznego (wg ustalonego harmonogramu dyżurów).

 

Nauczyciel - pedagog
Wioletta Majewska

 

_________________________________________________________

 

Zespół Samokształceniowy Terapeutów przekazuje do Państwa dyspozycji bezpłatne materiały informacyjne na temat metody Edukolcki. Metoda została wdrożona w poradni w ramach projektu terapeutycznego pt. „Eduklocki w terapii dzieci ze SPE”.

      Projekt w swoich założeniach zakładał działania promocyjne w środowisku lokalnym w zakresie: przekazania pomocy terapeutycznych dla dzieci w wieku przedszkolnym, ulotek dla nauczycieli na temat metody, celem zapoznania z metodą edukacyjno-terapeutyczną. 

      Projekt Eduklocki w terapii dzieci ze SPE to kompleksowy system wsparcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych uczestniczących w zajęciach specjalistycznych na terenie poradni. W skład systemu wchodzą klocki konstrukcyjne typu Morphun, Loowi i Big Loowi, Mini wafle i edukacyjne Little Architect. Klocki zostały zaprojektowane z myślą o rozwoju dziecka w zakresie psychomotoryki, wyobraźni przestrzennej oraz kreatywności. Stąd pomysł na włączenie do działań terapeutycznych eduklocków, jako pomocy terapeutycznej, a nie zabawki.
Metoda Eduklocki to:

  • metoda praktycznego uczenia się (ang. hands-on learning) i uczenia się poprzez działanie (ang. learning by doing) za pomocą klocków konstrukcyjno-edukacyjnych typu Morphun, Loowi, Architect;
  • jedna z metod aktywizujących, która w nowej roli stawia zarówno dziecko jak i nauczyciela, dziecko uczy się poprzez działanie, przeżywanie, poznawanie, odkrywanie, a nauczyciel to autokreator, który będzie wspierał dziecko w działaniu - działanie dziecka ukierunkowane jest na personalizację procesu edukacyjnego (personalizacja oznacza przede wszystkim umiejętność samodzielnego uczenia się oraz dokonywania wyboru, czego chcę się uczyć);
  • metoda oparta na założeniach neurodydaktyki, czyli na ciekawości poznawczej dzieci, łączeniu wiedzy czysto kognitywnej z emocjami, pozwala dzieciom na stawianie hipotez i samodzielne szukanie rozwiązań, nie ograniczanie się jedynie do czysto werbalnego przekazu;
  • metoda wspierająca proces uczenia się poprzez tworzenie okoliczności sprzyjających gromadzeniu wiedzy i nabywaniu umiejętności w sposób naturalny i spontaniczny w różnych sytuacjach, w których dziecko się znajduje.

Ulotka - do pobrania PDF
Link do strony - http://eduklocki.eu/

_______________________________________________________________________________________________________________

 

 

Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne w roku szkolnym 2019/2020

 

 

 

Źródło: https://pl.freepik.com/index.php?goto=74&idfoto=916162&term=szko%C5%82a

    1.Założenia organizacyjno-programowe

    • Zajęcia skierowane są do: uczniów klas I-III i IV-VIII szkoły podstawowej, dzieci 6 letnich (grupy zerowe).
    • Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne odbywają się w systemie: razw tygodniu lub co dwa tygodnie.
    • Jednostka terapeutyczna trwa: 45 minut. *
    • Forma pracy – grupowa/indywidualna.
    • Liczba uczestników zajęć terapii grupowej – do pięciu osób.*

     

    * (zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 09.08.2017r § 16.1 Godzina zajęć, o których mowa w § 6 ust.3 pkt.3, trwa 45 minut. §16.2 Dopuszcza się prowadzenie zajęć , o których mowa w § 6 ust.3 pkt.3 w czasie dłuższym lub krótszym, z zachowaniem ustalonego dla ucznia łącznego tygodniowego czasu tych zajęć, jeżeli jest to uzasadnione potrzebami ucznia.)
    * (zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 09.08.2017r §8. Liczba uczestników zajęć nie może przekraczać 5.)

     

    2. Kryteria doboru grupy terapeutycznej

    Do zajęć kwalifikowani są uczniowie/dzieci diagnozowani/e w poradni psychologiczno-pedagogicznej ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi*:

      • ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (specyficzne trudności w uczeniu się odnoszą się do uczniów w normie intelektualnej, którzy mają trudności w przyswajaniu treści dydaktycznych, wynikające ze specyfiki ich funkcjonowania poznawczo-percepcyjnego /dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia, dysortografia, a także niższe niż przeciętne możliwości intelektualne),
      • ze specjalnymi trudnościami w uczeniu się (specjalne trudności odnoszą się do uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi).

       

      *(zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 09.08.2017r.§8 Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne organizuje się dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, w tym specyficznymi trudnościami w uczeniu się.)

       

      3. Cele terapeutyczne programu

      • Stymulowanie funkcji psychomotorycznych.
      • Usprawnianie funkcji percepcyjno - motorycznych oraz doskonalenie umiejętności szkolnych - poprawnego mówienia, czytania i pisania (pod względem kaligraficznym i ortograficznym).
      • Rozwijanie emocjonalno-społecznej i motywacyjnej sfery rozwoju dziecka.
      • Wdrażanie do aktywności w realizowaniu zadań terapeutycznych w szkole i w domu.
      • Wyzwolenie potencjalnych możliwości i zainteresowań dziecka oraz wzmacnianie jego mocnych stron.
      • Systematyczna współpraca z rodzicami prowadząca do ujednolicenia oddziaływań terapeutycznych.

       

        4. Osoby prowadzące: