Fundacji Energa
Otrzymaliśmy dotację na projekt terapeutyczny "Słuch - zmysł wiodący w uczeniu się - SAT II"
patrz opis projektu - PDF
Szanowni Państwo !
Projekt terapeutyczny
„Przedszkolak w poradni” otrzymał dofinansowanie
od Fundacji Energa!!!!!!!!!!
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Słupsku w miesiącu marcu 2013r. otrzymała od Fundacji Energa dotację na wdrożenie projektu „ Przedszkolak w poradni”.
Cel główny to:
- działania terapeutyczne skierowane na stymulację rozwoju psychomotorycznego 5-6 latków
Cel szczegółowy to:
- stworzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci 5-6 letnich o nieharmonijnym rozwoju psychomotorycznym
- wdrożenie do zajęć terapeutycznych rodziców dzieci 5-6 letnich o nieharmonijnym rozwoju psychomotorycznym
- wdrożenie do pracy terapeutycznej z dziećmi standardowych jak i nowatorskich metod i technik pracy stymulujących rozwój psychomotoryczny dziecka
- doposażenie sali terapeutycznej w pomoce i sprzęt terapeutyczny
- doposażenie dzieci w pomoce terapeutyczne, przybory szkolne jak piórnik i specjalistyczne narzędzia pisarskie
Grupa docelowa bezpośrednia to dzieci 5-6 letnie przygotowujące się do nauki w szkole o nieharmonijnym rozwoju psychomotorycznym (rozwój psychoruchowy nieharmonijny (dysharmonijny) – zakłócenia tempa rozwoju poszczególnych sfer (procesów orientacyjno-poznawczych oraz motorycznych), zdiagnozowane przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną. W grupie znajdą się min.: dzieci:
poszukujące wrażeń dotykowych (z niedowrażliwością dotykową) oraz unikające dotyku (z nadwrażliwością dotykową) poszukujące wrażeń wzrokowych dzieci z nadwrażliwością i niedowrażliwością bodźców wzrokowych nadwrażliwe na dźwięki i niedosyt dźwięków.
Grupa docelowa pośrednia to rodzice dzieci 5-6 letnich przygotowujących się do nauki w szkole o nieharmonijnym rozwoju psychomotorycznym wytypowane na podstawie analizy badań psychologiczno-pedagogicznych.
Dofinansowanie zostanie przeznaczone na:
- doposażenie zajęć korekcyjno – kompensacyjnych w pomoce do stymulacji rozwoju psychomotorycznego
.
Projekt „Widzę inaczej”
INFORMACJE O REALIZACJI PROJEKTU
Cel główny:
Objęcie „ specjalną” pomocą terapeutyczną 15 uczniów z deficytami w rozwoju funkcji poznawczych – klas IV-VI z rodzin funkcyjnych, dysfunkcyjnych znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej, bytowej w celu wyrównywanie szans edukacyjnych i umożliwienie im lepszego startu w dorosłe życie.
Cele szczegółowe projektu:
- stworzenie dodatkowej formy zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
- usprawnianie zaburzonej koordynacji wzrokowo-ruchowej
- wyposażenie 15 uczniów klas IV-VI w pomoce edukacyjno- terapeutyczne
- doposażenie gabinetu terapii pedagogicznej w pomoce edukacyjno-terapeutyczne
- ukierunkowanie rodziców15 uczniów klas IV-VI na pracę z dzieckiem w domu z wykorzystaniem pomocy edukacyjno- terapeutycznych
- rozwój inwencji twórczej dziecka z zaburzeniami
Działania w ramach projektu, które zostały zrealizowane ze środków otrzymanych z fundacji.
I etap projektu – wstępny ( wrzesień 2010 ):
- Nabór uczniów na zajęcia korekcyjno – kompensacyjne na podstawie opinii postdiagnostycznej poradni psychologiczno – pedagogicznej – wrzesień 2010.
- Zebranie informacji wśród rodziców uczniów klas IV-VI zakwalifikowanych do uczestnictwa w zajęciach terapii na temat posiadanych pomocy edukacyjno-terapeutycznych do pracy z dzieckiem w domu i określenie sytuacji materialnej, bytowej rodziny- wrzesień 2010.
- Wytypowanie 15 uczniów klas IV-VI do uczestnictwa w projekcie.
II etap – właściwy ( październik 2010 – marzec 2011 ): działania zrealizowane do 31 marca 2011r.
- Wdrożenie projektu do zajęć korekcyjno – kompensacyjnych.
- Zakup pakietu pomocy edukacyjno-terapeutycznych dla uczestników projektu i do gabinetu terapii.
- Prowadzenie ćwiczeń z wykorzystaniem zakupionych pomocy.
- Przekazywanie pakietu pomocy uczestnikom projektu .
- Zorganizowanie dla rodziców spotkania celem: przekazania pomocy edukacyjno – terapeutycznych, prezentacja zakupionych pomocy dla dzieci (pakiet) i sposób ich wykorzystania w domu, prezentacja zakupionych pomocy do gabinetu terapii .
Z przyznanej dotacji w kwocie 2.000,00 zł został zakupiony pakiet pomocy edukacyjno-terapeutycznych dla 15 dzieci, pomoce edukacyjno-terapeutyczne do gabinetu terapii pedagogicznej.
Pomoce edukacyjno-terapeutyczne dla 15 dzieci to pakiet pomocy w skład, którego wchodzą: mozaika w drewnianym pudełku i tangram.
Pomoce edukacyjno-terapeutyczne do gabinetu terapii pedagogicznej
W pakiet pomocy wchodzą min.: mozaika geometryczna, mozaika drewniana, cambio -percepcja wzrokowa itp.
(poniżej zamieszczamy wybrane pomoce edukacyjno-terapeutyczne)