
- Diagnostyka logopedyczna dzieci i młodzieży na terenie placówki.
- Prowadzenie porad i konsultacji logopedycznych na terenie poradni po wcześniejszym
umówieniu terminu. - Prowadzenie terapii logopedycznej na terenie poradni:
- Stymulowanie mowy dziecka w przypadku ORM (opóźnionego rozwoju mowy),
- terapia wad wymowy u dzieci i młodzieży,
- stymulowanie mowy dzieci z niepełnosprawnością intelektualną i/lub ruchową
- terapia niepłynności mowy,
- wspomaganie prawidłowego rozwoju dziecka w przypadku dyslalii i trudności szkolnych,
- zajęcia z emisji głosu.
4. Przeprowadzenie logopedycznych badań przesiewowych u dzieci przedszkolnych i dzieci
z klas 0 szkoły podstawowej.
Artur Pokrzywniak
- Diagnozowanie dzieci i młodzieży, które prowadzone jest w szczególności w celu określenia indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży, wyjaśnienia mechanizmów ich funkcjonowania w odniesieniu do zgłaszanego problemu oraz wskazania sposobu rozwiązania tego problemu.
- Opiniowanie w sprawie dostosowania wymagań z uwagi na zaburzenia komunikacji językowej.
- Realizowanie zadań profilaktycznych, które polegają w szczególności na:
– prowadzeniu zajęć grupowych Stymulowanie rozwoju mowy dziecka w oddziałach realizujących roczne przygotowanie przedszkolne,
– udzielanie nauczycielom, wychowawcom grup wychowawczych lub specjalistom udzielającym pomocy logopedycznej w placówce pomocy w rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb logopedycznych dzieci i młodzieży.
- Prowadzenie logopedycznych badań przesiewowych dzieci realizujących roczne przygotowanie przedszkolne.
- Udzielanie dzieciom i młodzieży oraz rodzicom bezpośredniej pomocy logopedycznej w formie:
– indywidualnych lub grupowych zajęć terapeutycznych dla dzieci,
– współpracy z rodzicami,
– warsztatów,
– porad i konsultacji,
– działalności informacyjno-szkoleniowej.
Krystyna Sobczyk
Pobierz —› Proceduty uczestnictwa dziecka/ucznia w terapii logopedycznej- PDF